
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Από την μέρα που η διοίκηση της γερμανικής εταιρείας HDW ανέλαβε από το ελληνικό δημόσιο και την ΕΤΒΑ, έναντι πινακίου φακής, την μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της χώρας έχει γίνει ξεκάθαρο ότι το μόνο μέλημα της δεν είναι η υποτιθέμενη ανάπτυξη, αλλά το ξεζούμισμα των εργαζομένων, η αύξηση της εκμετάλλευσης, η προνομιακή εκχώρηση από το κράτος ενός διόλου ευκαταφρόνητου πακέτου έργων ως «εθνικός εργολάβος» και κυρίως η κερδοσκοπική χρηματιστηριακή επέκταση έξω από κάθε λογική πραγματικής παραγωγής.
Ούτε λόγος φυσικά για την ποιότητα ζωής των εργαζομένων. Και ούτε λόγος για την ποιότητα των έργων της, που όπως φάνηκε με την πρόσφατη περίπτωση του Πολεμικού Ναυτικού τα σκάφη που θέλει να παραδίδει στο ελληνικό δημόσιο είναι και ελαττωματικά.
- Και όμως οι εργαζόμενοι των Ε/Ν έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους τόσα χρόνια για να κρατήσουν το ναυπηγείο ανοιχτό. Δουλεύουν με θυσίες κάτω από σκληρές συνθήκες εργασίας και αμείβονται λιγότερο από ότι πρέπει.
- Και σαν να μην έφτανε αυτό μετά από πολλά χρόνια εργασίας πετιούνται στον δρόμο με αστείες δικαιολογίες και ακόμη πιο αστείες αποζημιώσεις αντιμετωπίζοντας το φάσμα της μακροχρόνιας ανεργίας καθώς σε αυτήν την ηλικία είναι αδύνατον να βρουν δουλειά.
Και έπεται και συνέχεια καθώς όπως φάνηκε από τις πληροφορίες των τελευταίων ημερών άλλοι 20 συνάδελφοι απειλούνται με άμεση απόλυση ενώ η πιθανολογούμενη πώληση από μεριάς των Ναυπηγείων της μονάδας παραγωγής τροχαίου υλικού δείχνει την πρόθεση της εταιρείας να συρρικνώσει τις θέσεις εργασίας κατά 200 ακόμη.
- Η κυβέρνηση της ΝΔ, δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε τίποτα «για τον φόνο» επειδή τάχατες είναι νεοεκλεγμένη και ενημερώνεται. Η ίδια κυβέρνηση ήταν εδώ και 3,5 χρόνια. Έχει βαρύτατες πολιτικές ευθύνες γιατί παρακολουθεί αμέριμνη την ιδιοκτήτρια εταιρεία του Ναυπηγείου να περιστέλλει αργά και σταθερά τις θέσεις εργασίας.
- Το ίδιο ισχύει και για την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που πούλησε – ή μάλλον χάρισε – σε εξευτελιστική τιμή το ναυπηγείο στην HDW την οποία και προικοδότησε με σημαντικό έργο, χωρίς να κατοχυρώσει την απασχόληση των χιλιάδων εργαζομένων.
Και οι δύο κυβερνήσεις άλλωστε δέχτηκαν την συρρίκνωση των σταθερών σχέσεων εργασίας και την εισαγωγή διαμέσου των εργολάβων των ελαστικών σχέσεων εργασίας, χωρίζοντας και διασπώντας μάλιστα τους συναδέλφους σε μόνιμους και έκτακτους, σε Έλληνες και ξένους.
Και έχουν μετά το θράσος να μας μιλάνε για την δήθεν «βόμβα» του ασφαλιστικού, και την αύξηση των συνταξιούχων έναντι των εργαζομένων αυτοί που με την ανεργία μειώνουν το εργατικό δυναμικό και με την ελαστικότητα των εργασιακών σχέσεων προκαλούν μια γενικευμένη εισφορο-διαφυγή, νόμιμη και παράνομη;
Συνάδελφοι
Δεν χωράει καμιά αυταπάτη εδώ.
Μόνο ο μαζικός αγώνας των εργαζόμενων μπορεί να μπει φραγμός στα σχέδια της εργοδοσίας και των κυβερνήσεων.
Ο ίδιος αγώνας που έσωσε το Ναυπηγείο στην δεκαετία του 70 και οδήγησε στην εθνικοποίηση του.
Ο ίδιος αγώνας που στην δεκαετία του 90 απέτρεψε το κλείσιμο του.
Πρέπει άμεσα το σωματείο να εξαγγείλει ένα αγωνιστικό πρόγραμμα κινητοποιήσεων ενάντια στις απολύσεις. Η ΓΣΕΕ, τα Εργατικά Κέντρα της ευρύτερης περιοχής, τα σωματεία της Ναυπηγό-επισκευαστικής ζώνης πρέπει να βγουν από την απραξία τους, να στηρίξουν τον αγώνα των εργαζομένων με κινητοποιήσεις αλληλεγγύης.
- Να ανακληθούν άμεσα οι 12 απολύσεις
- Να σταματήσουν τώρα τα σχέδια για παραπέρα απολύσεις/ Κατοχύρωση του δικαιώματος στην εργασία για όλους.
- Αυξήσεις ουσιαστικές στους μισθούς πάνω από τα όρια φτώχειας, 1400 ευρώ βασικό μισθό για τους νέους εργαζόμενους.
- Όχι στον διαχωρισμό των εργαζομένων, πλήρη εργασιακά δικαιώματα για όλους τους εργαζομένους, έλληνες και ξένους.
- Κανένας διάλογος για την ανατροπή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
- Εργατικός έλεγχος και άνοιγμα των βιβλίων της εταιρείας.
- Επαν-εθνικοποίηση του Ναυπηγείου.
ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ.Ρ.Α. ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ»
ΤΡΙΤΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 7.30μμ.
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ Α’ ΚΑΠΗ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ, ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΟΔΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ (ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ).