Οι απαράδεκτες αυξήσεις στα διόδια της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης που επιβαρύνουν τη μετάβαση και επιστροφή από την πρωτεύουσα με 30 ευρώ περίπου, καταδεικνύουν για άλλη μια φορά το απαράδεκτο καθεστώς κατασκευής και εκμετάλλεσης δημόσιων έργων.Τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η λογική της ανταποδοτικότητας, των ΣΔΙΤ κ.ο.κ. έχουν μετατρέψει το δημόσιο χώρο και τις κοινωνικές ανάγκες σε εμπόρευμα. Μαζί τους έχουν μετατρέψει τους δρόμους –και όχι μόνο¬– σε τσιφλίκι της κερδοσκοπίας του κεφαλαίου.
Είναι πρόκληση το γεγονός ότι η αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας για δρόμους ασφαλείς και άνετους, μετατρέπεται σε μια πολυτελή υπηρεσία και οι εργαζόμενοι που πληρώνουν ήδη αρκετά, να καταληστεύονται.
Είναι φανερό ότι η περίφημη «ελευθερία μετακίνησης» της ΕΕ αφορά μονάχα το κεφάλαιο, καθώς η ίδια η ΕΕ ενορχηστρώνει αυτή την πολιτική ιδιωτικοποίηση των δρόμων, των πλατειών, των παραλιών, των δασών κ.ά, μέσα από μια πολιτική που σταθερά υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και του ΠΑΣΟΚ προηγούμενα.
Οι κοινωνικές ανάγκες και δικαιώματα απαιτούν ρήξη με αυτή την πολιτική.