
Γύρω από τον αμερικανόδουλο πολιτικό της Κύπρου, αστό από κούνια, άνθρωπο έτοιμο για όλα, τον Γλάυκο Κληρίδη, βρήκαν να παρακαθήσουν οι δύο περισσότερο μισητοί εν ζωή, πρώην πρωθυπουργοί της χώρας: ο Κ. Μητσοτάκης και ο Κ. Σημίτης. Ξεγραμμένοι και οι δύο από το κόμμα τους, με ισχυρά όμως λόμπι πίεσης, αισθάνονται αλληλέγγυοι με τον 88χρονο Κληρίδη που έπαιξε εξέχοντα ρόλο στις προδοσίες κατά της Κύπρου, ήδη πριν το πραξικόπημα και την κατοχή. Αισθάνονται αλληλέγγυοι και μεταξύ τους. Έτσι ο Μητσοτάκης σε δίστασε να απονείμει τα εύσημα στον εκσυγχρονιστή Σημίτη για το κυριότερο έργο του: για την είσοδο στην ΟΝΕ και την έλευση της λαϊκής τραγωδίας του ευρώ, καθώς και για την είσοδο της Κύπρου στην ΕΕ. Επίσης, δε παρέλειψε να απονείμει τα εύσημα στον Σημίτη για την απόσυρση των S-300.
Φυσικά, οι τρεις «πρώην» δεν έκρυψαν οι άνθρωποι την προσωπική τους, πικρία για την απόρριψη του σχεδίου Ανάν. «Όλα τα είχαμε τόσο υπέροχα πρετοιμάσει», είπαν με ένα στόμα. «Όλα θα ήταν διαφορετικά εάν είχε παραμείνει στην εξουσία ο Γλαύκος Κληρίδης», είπε με παράπονο ο Μητσοτάκης. Γιατί; Μα φυσικά γιατί συμφωνήσει η ένταξη στην ΕΕ να γίνει με αντάλλαγμα την αποδοχή του σχεδίου Ανάν, τη διχοτόμηση της Κύπρου και τη δημιουργία ενός ενιαίου ΝΑΤΟικού προτεκτοράτου. Όπως είπε και ο Μητσοτάκης: «Αυτονόητη προϋπόθεση, χωρίς να τεθεί ρητά (σ.σ. για την ένταξη στην ΕΕ), ότι θα ήμασταν λογικοί στις διαπραγματεύσεις που θα ακολουθούσαν»…
Όλοι τους εμφανίστηκαν «απαισιόδοξοι» για το μέλλον, εφόσον ο κυπριακός λαός απέρριψε το σχέδιο Ανάν. Σημίτης: «Οι εξελίξεις μετά την απόρριψη του σχεδίου Ανάν δεν ευνοούν την ελληνοκυπριακή πλευρά».
Εμείς, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι…
ΠΡΙΝ 21/10/2007