6/12/07

Λύσσαξαν να τα ξεπουλήσουν όλα!


Γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ


Από την πρώτη στιγμή που τοποθετήθηκε στο υπουργείο Μεταφορών ο Κωστής Χατζηδάκης, οι παροικούντες την πολιτική Ιερουσαλήμ των Αθηνών έλαβαν το μήνυμα: ο Καραμανλής τον έβαλε εκεί για να κλείσουν την Ολυμπιακή. Ακραίος νεοφιλελεύθερος του μητσοτακικού κυκλώματος, ο Κ. Χατζηδάκης είχε και ως ευρωβουλευτής αναπτύξει ιδιαίτερη δραστηριότητα «καρφώματος» στην Κομισιόν κάθε, περισσότερο ή λιγότερο, καλυμμένης επιδότησης των ελληνικών κυβερνήσεων προς την Ολυμπιακή μέσω των ερωτήσεών του, ώστε να εκτίθενται και έτσι να υπονομεύονται ακόμη και ενδεχόμενες σιωπηρές συμφωνίες ή διευθετήσεις Αθήνας - Βρυξελλών γύρω από το θέμα αυτό.


Σε πλήρη αντίθεση με τον προκάτοχό του, τον Μιχάλη Λιάπη, που ανήκει στην «πατερναλιστική δεξιά» και δεν θα συναινούσε επ ουδενί να συνδέσει το όνομά του με μια τόσο ιστορικά ατιμωτική πράξη όπως είναι το κλείσιμο του εθνικού αερομεταφορέα, όπως και δεν το έκανε άλλωστε, ο Κωστής Χατζηδάκης δεν έχει κανενός είδους τέτοιους ενδοιασμούς.

Δεν τον ενοχλεί καθόλου το ότι ήδη αποκαλείται «νέα Μαριέττα» ακόμη και στους κύκλους της ΝΔ, ούτε και το γεγονός ότι ενδέχεται να χάσει τη βουλευτική του έδρα. Γνωρίζει ότι η συνεισφορά του στο κλείσιμο της Ολυμπιακής θα εκτιμηθεί δεόντως από άλλους κύκλους.

Η αλήθεια είναι πως η εξόντωση της Ολυμπιακής, προκειμένου να προσφερθεί ολόκληρη η ελληνική αγορά αεροπορικών συγκοινωνιών σε ιδιωτικά συμφέροντα, όπως επιδιώκει με λύσσα η κυβέρνηση Καραμανλή, έχει τόσο την τραγική όσο και την ευτυχή για κάποιους όψη. Τραγική θα είναι η εξέλιξη για τον ελληνικό λαό, καθώς η αεροπορική συγκοινωνία θα πάψει να είναι αγαθό προσιτό και στα λαϊκά στρώματα, αφού αφενός θα εκτιναχθούν στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων και αφετέρου θα περιοριστούν δραματικά ή θα κοπούν εντελώς οι πτήσεις προς προορισμούς που είναι ζημιογόνοι ή λιγότερο αποδοτικοί από άλλους. Οι νησιώτες, ειδικά, θα ξεχάσουν το αεροπλάνο εκτός της τουριστικής σεζόν, αν κατοικούν εκτός Μυκόνου, Ρόδου, Κέρκυρας και ανάλογων νησιών. Τραγική θα είναι, επίσης, για τους εργαζομένους, οι περισσότεροι από τους οποίους θα πεταχτούν σαν στυμμένες λεμονόκουπες μόλις κλείσει η Ολυμπιακή και σβήσουν τα φώτα της δημοσιότητας, αφού κανείς δεν θα ενδιαφέρεται για τους πρώην εργαζομένους μιας ανύπαρκτης εταιρείας, ενώ οι υπόλοιποι που θα συνεχίσουν να δουλεύουν θα μεταμορφωθούν σε σκλάβους υπό άθλιες συνθήκες, αφού θα έχουν καταργηθεί όλες οι εργασιακές κατακτήσεις που έχουν πετύχει τον τελευταίο μισόν αιώνα.

Στην προώθηση αυτής της πολιτικά κατάπτυστης γραμμής, η κυβέρνηση Καραμανλή έχει την αμέριστη υποστήριξη της ΕΕ, η οποία επιδιώκει μεθοδικά να εκχωρήσει τις αεροπορικές συγκοινωνίες της Ευρώπης σε πέντε - δέκα κολοσσιαίες ιδιωτικές εταιρείες.

Αυτό θα φέρει όχι μόνο κολοσσιαία πλούτη στις εταιρείες αυτές, οι οποίες φυσικά δεν θα παραλείψουν να εκφράσουν πολλαπλά την ευγνωμοσύνη τους στους πολιτικούς που θα βοηθήσουν δραστήρια στην προώθηση αυτού του πανευρωπαϊκού σχεδίου, αλλά και κυριαρχία στους αιθέρες άλλων χωρών που τώρα τελούν υπό καθεστώς εθνικής κυριαρχίας.

Ασήμαντη, φυσικά, η πτυχή που θα αναφέρουμε για την οπτική γωνία υπό την οποία εξετάζουμε σήμερα το θέμα κοινωνικά και οικονομικά, αλλά στην περίπτωση της χώρας μας δεν είναι ανύπαρκτη: τώρα που οι αεροπορικές συγκοινωνίες της Ελλάδας θα περάσουν σε ξένες εταιρείες μόλις κλείσει η Ολυμπιακή, τι φαντάζεστε ότι θα κάνει το ξένο πλήρωμα της πτήσης π.χ. της γερμανικής Λουφτχάνσα που θα εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνας - Χίου, όταν οι Τούρκοι θα προβάλουν την απαίτηση να αναφέρεται από τη μέση του Αιγαίου και ανατολικότερα στο... FIR Ισταμπούλ και όχι στο FIR Αθήνας; Θα τηρήσει μήπως «εθνικά υπερήφανη στάση» ή θα παραδώσει καθ υπόδειξη του Βερολίνου το μισό Αιγαίο στο FIR Κωνσταντινούπολης;

Σιγά, όμως, μην ενδιαφέρεται για τα διαχειριστικά δικαιώματα της Ελλάδας στον εθνικό εναέριο χώρο της και στο FIR Αθήνας μια νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση που ξεπουλάει τον εθνικό αερομεταφορέα! «Παρωχημένη» θεωρεί και την εθνική ανεξαρτησία, όπως και κάθε εργασιακό δικαίωμα. «Σύγχρονο» είναι μόνο να κυλάει το χρήμα κρουνηδόν προς τις ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες σε λίγο θα αρπάξουν και το φως και το νερό και τα τρένα, τα πάντα! Τίποτα πια δεν είναι δικαίωμα όλου του λαού που πρέπει να το έχει φθηνά και σε αφθονία!

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΕΙΡΑ
Μεγάλο πρόβλημα ασφάλειας

Δραματική επιδείνωση της ασφάλειας των αεροπορικών πτήσεων θα επιφέρει πιθανότατα το κλείσιμο της Ολυμπιακής, η οποία είναι μία από τις ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, με εξαιρετικά καλούς τεχνικούς. Αντιθέτως, οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες σε όλες σχεδόν τις χώρες πιέζουν ασφυκτικά τους τεχνικούς τους να κάνουν πολύ πιο επιπόλαιους ελέγχους από όσο κάνουν στις κρατικές, ώστε να κρατούν ελάχιστα τα αεροσκάφη τους στο έδαφος. Πάμπολλοι ευσυνείδητοι μηχανικοί αεροσκαφών που αρνούνται να συμμορφωθούν με αυτές τις πρακτικές απολύονται ή αναγκάζονται σε παραίτηση για να έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους.

ΕΘΝΟΣ




ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Στους μεταγενέστερους - Μπ. ΜΠΡΕΧΤ