Λίγες μόνο ώρες μετά τις περιπαθείς ανακοινώσεις υπέρ του περιβάλλοντος με αφορμή την παγκόσμια μέρα, η Νομαρχία και ο Δήμος Ιωαννιτών απέδειξαν ότι μπροστά στα οικονομικά συμφέροντα, οι οικολογικές τους «ανησυχίες» πάνε περίπατο.
Χθες βράδυ, ο νομάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, εκτέθηκε για άλλη μια φορά στους Γιαννιώτες, στο νομαρχιακό συμβούλιο που αναγκάστηκε να συγκαλέσει αφού πρώτα υπέκυψε στις προσταγές του υπεραστικού ΚΤΕΛ να το αδειοδοτήσει, παρότι όπως προκύπτει από τα δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου («Ηπειρωτικός Αγών»), η άδεια που χορήγησε λίγη σχέση έχει με τη μελέτη. Εκτέθηκαν όμως και τα τοπικά οικονομικά συμφέροντα, όπως ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλης Αργύρη που έχει οικονομικό συμφέρον στην ακίνητη περιουσία του ΚΤΕΛ, ο οποίος συμφωνεί με την καταστροφική μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου, ενώ την ίδια στιγμή οι νομαρχιακοί σύμβουλοι του ΠΑΣΟΚ έχουν εκφράσει την κάθετη διαφωνία τους.
Χθες βράδυ ο νομάρχης προσέτρεξε στη βοήθεια των «κλακαδόρων» του, των ανθρώπων που έχουν δημιουργήσει το μονοπώλιο του ΚΤΕΛ και θησαυρίζουν προσφέροντας άθλιες υπηρεσίες με πανάκριβο αντίτιμο στους πολίτες.
Το ΚΤΕΛ όμως δεν είναι μόνο αυτοί που έτρεξαν να σώσουν το νομάρχη και την ηγεσία της ΚΤΕΛ ΑΕ που εδώ και χρόνια μεταφέρει το ΚΤΕΛ «από το μάτι της βελόνας» στην Παπανδρέου, αποδεικνύοντας ότι στην Ελλάδα, αρκεί να έχεις μερικές καλές «επαφές» που θα σου επιτρέψουν να καταλύσεις κάθε μορφή νόμου και κανονισμού.
Είναι και εκείνοι οι μέτοχοι που αγωνίζονται καθημερινά για τον επιούσιο, που εδώ και μερικά χρόνια έχουν επωμιστεί το τεράστιο κόστος της μετεγκατάστασης, έχουν πάρει δάνεια για αυτό το λόγο, τα οποία μειώνουν δραστικά το εισόδημά τους και όλα αυτά, ενώ πλέον γνωρίζουν καλά ότι το «μεγάλο εγχείρημα» της διοίκησης της επιχείρησης θα τους οδηγήσει στην οριστική καταστροφή.
Οι κάτοικοι του Μάτσικα από την άλλη, γίνονται έρμαια των συμφερόντων και κάνουν την ανάγκη φιλότιμο. Δεν είναι όμως η λύση στο οικιστικό τους πρόβλημα (το οποίο είναι δεδομένο)η μεταφορά του ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου, όπως δεν είναι και η ανοχή στα καταστήματα της παραλίας που στο όνομα της «τουριστικής ανάπτυξης» έχουν καταλάβει όλη την ακτή με μόνιμες κατασκευές και το καλοκαίρι, με τραπέζια και καρέκλες ακόμη και στον πεζόδρομο δίπλα ακριβώς στη λίμνη!
Το περιβάλλον θα μείνει για πάντα εδώ, κληρονομιά στα παιδιά μας και τα δικά τους παιδιά και θα καθορίσει τη ζωή τους πολύ περισσότερο από ένα παραπάνω δωμάτιο ή έναν ακόμη όροφο.
Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σταύρος Καλογιάννης διαφωνεί «προσωπικά» με τη μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ αλλά δεν παρεμβαίνει θεσμικά, ξεχνώντας προφανώς ότι είναι ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΧΩΔΕ και όχι κάποιος τυχαίος, με ιδιαίτερη, υποτίθεται, ευαισθησία και αυτός για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, την οποία δεν έχει φροντίσει να αποδείξει στην πράξη. Και σαν να μη φτάνουν αυτά, οι εκπρόσωποι του «ριζοσπαστικού» και «οικολογικού» ΣΥΡΙΖΑ απουσίαζαν από τη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου, παρότι είναι εκλεγμένοι νομαρχιακοί σύμβουλοι.
Πρέπει κάποιος επιτέλους να πάρει την πρωτοβουλία, την ώρα που τοπική αυτοδιοίκηση, βουλευτές και παρατρεχάμενοι, απλώς υποστηρίζουν σε διάφορες κλίμακες την τελική καταστροφή της πόλης που σύντομα, θα μιμηθεί τα χειρότερα αστικά πρότυπα που αναπτύχθηκαν στην Ελλάδα.
-Πρέπει οι κάτοικοι της περιοχής να διεκδικήσουν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, αρνούμενοι τη μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ στην οδό Παπανδρέου, χωρίς καμία μελέτη, χωρίς καμία πρόβλεψη, με την ίδια την επιχείρηση να παραδέχεται ότι θα υπάρξει επιβάρυνση.
-Πρέπει οι ίδιοι οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ να σταματήσουν τη μετεγκατάσταση στην Παπανδρέου, που τους καταστρέφει ήδη οικονομικά και να αμφισβητήσουν επιτέλους την ετσιθελική πολιτική της ηγεσίας της επιχείρησης που συνδεδεμένη με οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα, αγνοεί παραδειγματικά την «κοινή ωφέλεια», την οποία έχει το θράσος να επικαλείται όταν καταλύει κάθε έννοια αστικής νομοθεσίας.
-Να ζητήσουν όλοι τη μετατροπή του οικοπέδου στην Παπανδρέου σε ελεύθερο χώρο αναψυχής για την περιοχή και το ΚΤΕΛ να μεταφερθεί στα όρια της πόλης, με ειδικά, φτηνότερα κόμιστρα για τα ταξί (να σταματήσει πλέον η γελοιότητα με τη ‘διπλή ταρίφα’ ουσιαστικά εντός της πόλης). Να δημιουργηθεί αξιόπιστο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών που να συνδέσει το νέο σταθμό των ΚΤΕΛ με την πόλη και να μειωθούν τα πανάκριβα εισιτήρια των αστικών λεωφορείων. Να απαγορευτεί ρητά η κυκλοφορία και η στάθμευση των υπεραστικών λεωφορείων στην πόλη.
-Να πάρουν ανοιχτά θέση οι θεσμικοί φορείς, (δήμος, νομαρχία, υπουργείο) και να πάψουν να κρύβονται πίσω από «προσωπικές απόψεις», «διοικητικές πράξεις» και στην πραγματικότητα, πίσω από το δάχτυλό τους.
ΓΙΑΝΝΕΝΑ, 11/6/2008
ΓΙΑΝΝΕΝΑ, 11/6/2008
ΜΕΤΩΠΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΜΕΡΑ)