14/5/09

Στον αέρα άλλοι 160 εργαζόμενοι

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Η «εταιρεία» του τροχαίου υλικού δηλώνει αδυναμία να καταβάλει τους μισθούς και ετοιμάζεται για πτώχευση

Στον αέρα βρίσκονται οι 160 εργαζόμενοι στο τμήμα τροχαίου υλικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενώ αρνητικές είναι οι εξελίξεις συνολικά για τους εργαζόμενους του ναυπηγείου σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας τους και τα εργασιακά τους δικαιώματα. Εκπρόσωποι της «εταιρείας», που είχε συσταθεί για να αναλάβει το τμήμα των τρένων, κατά τις προχτεσινές τους ανακοινώσεις δεν έκρυψαν λόγια. Ξεκαθάρισαν ότι δεν «υπάρχει μία» για την καταβολή ακόμα και του 15νθήμερου - το οποίο με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας πρέπει να δοθεί την Παρασκευή - των εργαζομένων, ενώ ανέφεραν ότι βρίσκονται στα όρια της πτώχευσης!

Παράλληλα χτες εμφανίστηκε στο ναυπηγείο Επιτροπή που έχει συσταθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, στην οποία συμμετέχει και εκπρόσωπος της κυβέρνησης της ΝΔ, επιφορτισμένη να εξετάσει τη βιωσιμότητα των ελληνικών ναυπηγείων! Αν σε αυτά προστεθεί η γνωστοποίηση από τη γερμανική πολυεθνική «Thyssen Kroup», ιδιοκτήτρια του ναυπηγείου, ότι μέχρι το δεύτερο 15νθήμερο του Ιούνη θα έχει βρεθεί νέος αγοραστής του ναυπηγείου, η κατάσταση γίνεται εκρηκτική για τους εργαζόμενους.

Εδώ και 8 χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του ναυπηγείου, οι «κολοσσοί σωτήρες» του ναυπηγείου, συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, είναι εχθρική απέναντι στα συμφέροντα των εργαζομένων, ότι δεν μπορεί να αναπτύξει το ναυπηγείο.

Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Από την πρώτη στιγμή που πάτησαν το πόδι τους οι Γερμανοί «σωτήρες», όταν το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε συμπαιγνία με τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού, παρέδωσε το ναυπηγείο στην HDW - που στη συνέχεια απορροφήθηκε από την «Thyssen» - μειώθηκαν δραστικά οι θέσεις εργασίας, χτυπήθηκαν εργασιακά δικαιώματα και άρχισε η σταδιακή διάλυση του ναυπηγείου.

Ειδικά η υπόθεση του τμήματος των τρένων είναι κραυγαλέα για τα σχέδιά τους. Στα πλαίσια της συρρίκνωσης, με τη βοήθεια των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, οι οποίες έχουν στηρίξει κάθε αντεργατική επιλογή και συνολικά την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, ίδρυσαν μία εταιρεία «φάντασμα» για να αναλάβει το τμήμα ώστε όταν έρθει η ώρα να την κλείσουν και να «πετάξουν» τους εργαζόμενους εκτός ναυπηγείου.

ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Στους μεταγενέστερους - Μπ. ΜΠΡΕΧΤ