17/11/08

ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ

ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
Ο «ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΧΟΡΟΣ» ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΥ…

Σαφώς η οικονομική κρίση και οι συνέπειες της, κυρίως όμως η εκμετάλλευση της από κυβέρνηση-Ε.Ε.-ΠΑΣΟΚ- τραπεζίτες και βιομήχανους για νέα καταλήστευση των εργαζομένων, απολύσεις και την οριστική αφαίρεση κάθε εργατικού δικαιώματος είναι το ζήτημα που απασχολεί περισσότερο την εργατική οικογένεια. Όμως η ένταση στα Βαλκάνια και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις εμφανίζεται ολοένα, αφήνοντας πίσω της όχι μόνο νέες προτάσεις για το «όνομα της Μακεδονίας», αλλά κυρίως νεκρούς στρατιώτες και μόνιμο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, μαζί με απαιτήσεις για νέες πολεμικές δαπάνες.

Σε αυτό το τοπίο αξίζει, να εξετάσουμε τρία πολιτικά στιγμιότυπα που αφορούν το θέμα των μειονοτήτων και αποκαλύπτουν τον τρόπο άσκησης της πολιτικής. Διαφορετικής βαρύτητας και ποιότητας, αλλά ενδεικτικά των προθέσεων των αστικών κομμάτων, των κινήσεων όλων των ενδιαφερόμενων για τις μειονότητες σε Μακεδονία-Θράκη, αλλά και των αντιλήψεων-χειρισμών της Αριστεράς.

Είναι στιγμιότυπα που μας δικαιώνουν στην απόφαση μας να προχωρήσουμε σε ανοικτή εκδήλωση την Παρασκευή 5/12/2008, στις 7:00 μ.μ. στο ΜΑΧ, με θέμα:

ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: «ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»

Ομιλητές:

  • ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΣΟΣ: Ερευνητής, μέλος δημοσιογραφικής ομάδας «ΙΟΣ» Κ.ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
  • ΜΟΛΛΑ ΧΟΥΛΙΑ: Αγωνίστρια των ΕΑΑΚ Αλεξανδρούπολης, Πομακικής Καταγωγής
  • ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ: Μέλος ΔΣ Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών Ροδόπης
  • ΣΓΑΤΖΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ: Εκπαιδευτικός, Δρ. Κοινωνικής Ανθρωπολογίας,

Μέλος της Αντιπολεμικής Διεθνιστικής Κίνησης

  • ΜΕΤOΙΚΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ: Δάσκαλος από την Ξάνθη.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

1ο Στιγμιότυπο: ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ.Παπανδρέου διαγράφει τον σύμβουλο του Γρ.Βαλλιανάτο επειδή ο τελευταίος εξέφρασε την άποψη ότι «τα Σκόπια πρέπει να ονομαστούν Μακεδονία και ότι υπάρχει Μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα».

Είναι ένα ακόμα επεισόδιο που φανερώνει την εθνικιστική πολιτική του ΠΑΣΟΚ, με ιδιαίτερο εκφραστή τον υπεύθυνο τομέα Λοβέρδο.

Είναι όμως ενδεικτικό της ποιότητας του «νέου ΠΑΣΟΚ» και του αρχηγού του. Παρά την προπαγανδιστική προβολή ενός προφίλ «ήρεμου, σύγχρονου, διαλλακτικού» ηγέτη», ο Γ.Παπανδρέου αποδεικνύεται αυταρχικός και καιροσκόπος. Εκμεταλλεύτηκε την σεξουαλική ιδιαιτερότητα του Γρ.Βαλλιανάτου για να οικοδομήσει ένα στίγμα πολυμορφίας του ΠΑΣΟΚ και ταυτόχρονα ενός ακομπλεξάριστου ηγέτη, αλλά μόλις οι συμπεριφορές και οι απόψεις του στελέχους αμφισβήτησαν την εθνικιστική γραμμή του, τον διέγραψε.

Ας μην ξεχνούμε ότι ο Γ.Παπανδρέου υπήρξε το ίδιο σκληρός στην υπεράσπιση της βαθιάς αντεργατικής του πολιτικής. Μπορεί για τις ανάγκες της σύγκρουσης με το Βενιζέλο να «ντύθηκε αριστερός», αλλά ποιος ξεχνά το «άδειασμα» της Κατσέλη όταν ξεπέρασε τα αποδεκτά όρια κριτικής στην αντιλαϊκή πολιτική της Ν.Δ. και την υπεράσπιση των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Παρά τις όποιες επιμέρους διαφοροποιήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, για τις ανάγκες του μεταξύ τους ανταγωνισμού, υπάρχει μια βαθιά συμφωνία στο περιεχόμενο και τη μορφή της αστικής πολιτικής εντός (ασφαλιστικό, εργασιακές σχέσεις, εμπορευματοποίηση παιδείας-υγείας κλπ) και εκτός συνόρων (αποστολές εκτός συνόρων ελληνικού στρατού, περιφερειακός ιμπεριαλιστικός ρόλος στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, δράση εντός ΝΑΤΟ-ΕΥΡΩΣΤΡΑΤΟΥ, βάσεις κλπ).

Κάνει λάθος όποιος, σε οποιοδήποτε επίπεδο (κεντρικό πολιτικό, αλλά και συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας), προσδοκά ουσιαστική, μαχητική αντιπολίτευση στην επιβολή του βάρβαρου αντεργατικού καπιταλιστικού μεσαίωνα, μέσω της συμμαχίας με το ΠΑΣΟΚ.

2ο Στιγμιότυπο: Δημοσιεύματα κάνουν λόγο για συγκρούσεις μεταξύ μειονοτικών πληθυσμών στη Θράκη «σε κλοιό απομόνωσης κι εκφοβισμού από κύκλους τουρκόφωνων της περιοχής ζουν οι μειονοτικοί της Θράκης που αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες Πομάκοι, μουσουλμάνοι το Θρήσκευμα. Η ιστορία άρχισε το 2007, όταν ιδρύθηκε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πομάκων Ξάνθης. Τότε, με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα, η τουρκόφωνη εφημερίδα ΜΙΛΙΕΤ ξεκίνησε άγριο πόλεμο κατά των μελών του, τα οποία χαρακτήριζε προδότες του τουρκισμού».

Εύλογα τα συμπεράσματα. Το ελληνικό κράτος αφενός αρνείται το δικαίωμα στον διαφορετικό, εκτός του κυρίαρχου ελληνικού, εθνικού προσδιορισμού των μειονοτικών πληθυσμών της Θράκης, αναγνωρίζοντας μόνο θρησκευτικό. Αφετέρου, η Τουρκία διαμέσου του Τουρκικού προξενείου, συνεργαζόμενη με το κατεστημένο της τουρκικής μειονότητας της Θράκης προσπαθεί να επιβάλλει την τουρκική ταυτότητα και στους Πομάκους, Τσιγγάνους κλπ.

Ο παραλογισμός και ο καιροσκοπισμός του ελληνικού κράτους αποκαλύπτεται ολόπλευρα αν αναλογιστεί κανείς ότι:

α) το ελληνικό κράτος αντιτάσσεται και απαγορεύει την ίδρυση της Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης (ΤΕΞ), αλλά αποδέχεται τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πομάκων.

Β) οι μικροί Πομάκοι μαθητές, που μιλούν γλώσσα με έντονες βουλγαρικές επιρροές υποχρεώνονται στο σχολειό να μιλούν ελληνικά και τουρκικά!!!

Για μια ακόμη φορά τα δικαιώματα των μειονοτήτων αλέθονται στις μυλόπετρες του ελληνοτουρκικού ανταγωνισμού και στις επιδιώξεις των αστικών μειονοτικών κατεστημένων.

3ο Στιγμιότυπο: Η Συμμαχία Σταματήστε τον Πόλεμο» διοργανώνει Βαλκανική Συνάντηση Ειρήνης (Νοέμβριος 2008). Μόνο που η Δημοκρατία της Μακεδονίας μετονομάζεται σε Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία Μακεδονίας.

Η πολιτική αυτή μετακίνηση του ΣΕΚ και οι αναγκαίες πολιτικές τροποποιήσεις που απαιτεί η Συμμαχία με το ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο της Συμμαχίας Σταματήστε τον Πόλεμο δεν καταγράφονται μόνο σε μια αφίσα, σε μια εκδήλωση.

Συναντώνται και στα προπαγανδιστικά κείμενα π.χ. εν όψει του αντιπολεμικού Συλλαλητηρίου (22/3/2008) όπου διαβάζουμε: «για Αλβανούς της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας». Επίσης με έντονα γράμματα: «Ο διάλογος της Μπακογιάννη με τον Νίμιτς έχει στόχο τη συνεργασία της Ελλάδας με τις ΗΠΑ ώστε να σιγουρέψουν καλύτερα τον κοινό έλεγχο και στην Πρίστινα και στα Σκόπια».

Η υποκρισία και ο οπορτουνισμός του ΣΕΚ και της Συμμαχίας Σταματήστε τον Πόλεμο δεν έχει όριο!!! Ενώ αρνείται στο γειτονικό λαό να ονομαστεί όπως επιθυμεί, ενώ του αρνείται το δικαίωμα στον ελεύθερο εθνικό αυτοπροσδιορισμό, ενώ του αλλάζει το όνομα, μετά τον καλεί «Οι εργάτες των Βαλκανίων είναι αδέλφια, ελάτε να τα βρούμε χωρίς μεσολαβητές, νονούς και προστάτες. Δεν κινδυνεύουμε από όποιο όνομα κι αν διαλέξετε, κινδυνεύουμε από τους καπιταλιστές που κλέβουν κι εσάς όπως κι εμάς ….

Αφού δεν κινδυνεύετε για τους αλλάζετε το όνομα;

Νομίζουμε ότι πρόκειται για μια οπισθοχώρηση σε ένα κεντρικό πολιτικό ζήτημα που διαμορφώνει φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά. Το που οδηγεί η Συμμαχία με το ΠΑΣΟΚ, το πόσο οδυνηρός είναι ο δρόμος της δεξιάς διολίσθησης και της ενσωμάτωσης αποκαλύπτεται αν θυμηθούμε τα παλαιότερα κείμενα του ίδιου του ΣΕΚ:

«Η Εργατική Αλληλεγγύη έχει ταχθεί από την αρχή ενάντια στους νονούς των Βαλκανίων. Το 1991-92, η κυβέρνηση του Μητσοτάκη είχε οργανώσει μια εθνικιστική εκστρατεία που με το πρόσχημα της ονομασίας της γειτονικής Δημοκρατίας έβαζε τον ελληνικό καπιταλισμό στη μοιρασιά των Βαλκανίων. Η κυβέρνηση οργάνωσε εθνικιστικά συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η Εργατική Αλληλεγγύη και η ΟΣΕ – η οργάνωση από την οποία προήλθε το ΣΕΚ – ήταν η μοναδική φωνή που αντιτάχθηκε ενεργά σε αυτή την εκστρατεία, υποστηρίζοντας το δικαίωμα του γειτονικού λαού να διαλέξει όποιο όνομα θέλει. Για αυτή τη δράση υπέστη διώξεις. Πέντε μέλη της οδηγήθηκαν στα δικαστήρια για τη συγγραφή και διακίνηση του βιβλίου Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ».

ΚΡΙΜΑ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ. ΚΡΙΜΑ.

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Στους μεταγενέστερους - Μπ. ΜΠΡΕΧΤ